WELCOME



Monday, March 28, 2011

vietnam trip siri 3...makan time

Di restoran Saigon Halal, hidangan mesti dimulakan dgn apetizer, kali ni, kupang yang di grill, ditabur daun2, kacang tanah , cili , jenuh meratahlah kami.

Yang ni pulak macam pegedil kita, tapi dibalut pada serai.

Ni baru pegedil macam kita punya, ada petola sumbat, kentang goreng, makan dengan sos. Dalam clay pot tu, ikan patin masak asam pedas, cuma rasanya lebih strong. Mungkin masuk santan sikit.

Tempat makan di tingkat 3, semua bangunan di sini sempit macam ni.

Dini dah kekenyangan lah tu, tunggu mak dgn abah pulak kenyang.

Tom yam dan ikan patin asam pedas, masak dalam claypot. Cikgu tak makan ikan patin, tapi kat sana sebab tak tau, makan, bila tiba tang perut baru perasan kata itu ikan patin.

Ni pulak, bekalan cikgu ada maggi, roti gardenia, mayonis, biskut oat, serunding daging, nescafe. Takut lapar.

Di Delta Mekong, minum air teh yang dicampur madu, dan diperah limau kasturi. Yang nampak bulat tergolek tu buah mata kucing, besar bola pingpong, tapi biji pun besar juga. isi nipis.

Sampel untuk promosi, makanan yang dihasilkan daripada kelapa.

Dihidangkan buah2an tropika di pulau di Delta Mekong. Sambil tu dihiburkan dengan nyayian lagu tradisional. Lepas tu di sua bakul kecil untuk letak duit tip.

Musim pelam kut, banyak di jual . Ada yang beli untuk buat benih, tapi ditahan di airport masa cek out barang. Akta kuarantin.

Makan lagi...

Meja yang sarat dengan makanan... everyone have a good meal

Restoran de nyonya, Malaysia cuisine. Tapi tak menjadi macam masakan kita pun.  Tiga restoran halal yang kami gilir2 makan, and the best restaurant is... Saigon Halal.

No comments: